Таксисти

Перевезення на таксі
Відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт», таксі — легковий автомобіль, обладнаний розпізнавальним ліхтарем оранжевого кольору, який встановлюється на даху автомобіля, діючим таксометром, сигнальним ліхтарем із зеленим та червоним світлом, розташованим у верхньому правому кутку лобового скла, і який має нанесені композиції з квадратів, розташованих у шаховому порядку на дверцятах автомобіля з лівого та правого боків, призначений для надання послуг з перевезення пасажирів та їхнього багажу в індивідуальному порядку.
Послуги з перевезення на таксі та перевезення пасажирів легковими автомобілями на замовлення  
Послуги з перевезення на таксі надаються громадянам у порядку черги на стоянках таксі та на шляху прямування, а також на замовлення (звичайне, термінове, нічне) усне, письмове чи за телефоном.
Послуги з перевезення пасажирів легковими автомобілями на замовлення можуть надаватися тільки за попередньою домовленістю із замовником послуг і не можуть надаватися на стоянках таксі та на шляху прямування автомобіля громадянам, з якими не було попередньої домовленості про послугу.
Суб’єкти господарювання, які використовують легкові автомобілі на замовлення, мають право включати витрати на ці послуги до собівартості продукції тільки за умови, що у перевізника є відповідна ліцензія і з ним укладений письмовий договір на обслуговування.
Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту затверджує Кабінет Міністрів України.
Основні права та обов’язки водія таксі при перевезенні пасажирів
Водій таксі зобов’язаний:
– виконувати правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту і технічної експлуатації легкового автомобіля;
– здійснювати посадку пасажирів на стоянці в порядку черги, а також надавати право позачергового користування таксі згідно із законодавством;
– відчиняти двері таксі, відкривати багажник та перевіряти їх закриття під час посадки пасажирів;
– називати пасажирам розмір оплати проїзду, показники таксометра (прилад, призначений для інформування пасажирів про вартість поїздки та реєстрації параметрів роботи автомобіля-таксі, визначених законодавством) на початку і в кінці поїздки та роз’яснювати порядок користування таксі;
– здійснювати перевезення до пункту призначення за визначеним пасажиром маршрутом або найкоротшим шляхом за згодою пасажира.
Водію таксі забороняється:
– відмовляти пасажирам у перевезенні, крім випадків, обумовлених цією статтею;
– обирати пасажирів за вигідністю напрямків їх прямування;
– пропонувати громадянам поїздку без згоди пасажирів, які знаходяться в таксі;
– здійснювати перевезення пасажирів, якщо в таксі відсутній або не працює таксометр;
– називати розмір оплати за поїздку, який не відповідає показникам таксометра.
Водій легкового автомобіля на замовлення зобов’язаний виконувати правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту і технічної експлуатації легкового автомобіля.
Водій легкового автомобіля не має права здійснювати стоянку та посадку пасажирів на стоянці таксі.
Лише десята частина автомобілівтаксі в Києві працює легально
На сьогоднішній день в м. Києві за різними оцінками сумарний обсяг ринку таксі та перевезень на замовлення складає близько 20 тисяч автомобілів. За даними територіального управління головної інспекції на автомобільному транспорті в м. Києві видано біля двох тисяч ліцензійних карток – тобто лише одна десята частина автомобілів-таксі працює легально.
Виходячи з цього, конкурентне середовище в столиці України не є чесним та рівноправним, так як один учасник ринку реєструється як фізична особа-суб’єкт підприємницької діяльності, сплачує податки, отримує ліцензію та виконує ліцензійні умови, тим самим крім основних затрат (купівлі авто та його щоденного утримання) несе додаткове фінансове навантаження та затрачує додатковий час на підготовку звітів та їх подачу до відповідних органів, а інший, не роблячи нічого з вищеперерахованого, отримує такі самі прибутки, а в більшості випадків — ще вище за легально працюючих водіїв таксі.
Київський бюджет щомісяця недотримує понад 3,5 млн. грн.в наслідок діяльності нелегальних таксистів
Аналізуючи ситуацію, що склалася в Києві на ринку таксі, можна зробити декілька висновків:
1. Міський бюджет щомісяця недотримує понад 3,5 млн. грн. в наслідок діяльності нелегальних таксистів.
2. Кияни та гості столиці отримують сервіс, який не відповідає ціновій політиці.
3. Контролюючі органи закривають очі та ніяк не реагують на такий стан справ на столичному ринку таксі.
Питання впорядкування місць розміщення та руху легкового таксі в м. Києві залишається не вирішеним.
З огляду на це, учасники ринку таксі пропонують Київській міській раді прийняти Рішення «Про затвердження правил перевезення пасажирів і багажу на легковому таксі», яке підготовлене Представництвом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у м. Києві разом з Київською міською професійною спілкою таксистівта Громадською організацією «Асоціація інформаційних служб таксі та перевізників».